CJI a lansat raportul: Piata de publicitate publica din Romania: Accelerati!

Centrul pentru Jurnalism Independent a lansat raportul „Piata de publicitate publica din Romania: Accelerati!” marti, 14 februarie 2012.

Raportul identifica efectele pe care le-au avut modificarile legislative din domeniul achizitiilor publice din anul 2010 si releva abateri serioase ale autoritatilor centrale de la prevederile legale privind transparenta in alocarea contractelor de publicitate. In elaborarea studiului au fost verificate procedurile de achizitii (licitatii si cereri de oferte) publicate in perioada 2009-2011 pe www.e-licitatie.ro, respectiv a fost analizata respectarea regulilor de publicare a anunturilor/invitatiilor de participare pe www.publicitatepublica.ro. Astfel, raportul determina rolul de jucator major – si uneori arbitrar – al statului pe piata de publicitate din Romania.

Prezentul studiu este o continuare a eforturilor CJI de a monitoriza modul in care sunt gestionate fondurile publice pentru publicitate. Programul a fost derulat cu sprijinul Open Society Justice Initiative si este continuarea unor programe similare demarate in 2004.