PROGRAME / Programe încheiate / TOATE ARTICOLELE

Cenzura economică în presă

Scopul proiectului a fost să evalueze modul în care autoritățile publice – centrale sau locale – respectă legislația privind achizițiile publice, dar și felul în care s-a cheltuit banul public pentru publicitate în perioada campaniei electorale pentru alegerile prezidențiale, octombrie – noiembrie 2009. Legislația referitoare la accesul la informațiile de interes public, vizitele de documentare sau discuțiile directe cu reprezentanții autorităților publice și cu jurnaliști oferă o imagine cuprinzătoare a pieței de publicitate autohtone și a modului in care aceasta influențează independența editorială. Raportul rezultat in urma acestei ample activități de documentare a fost lansat in mai 2010.
Sub titlul Publicitatea publică: tot mai puțină transparență, tot mai multă neîncredere, raportul prezinta o imagine a modului in care se aloca publicitatea publica in Romania, atat la nivel local, cat si la cel central. El ilustreaza, de asemenea, modul in care sunt puse in practica si respectate prevederile legale privind accesul la informatii in contractele de publicitate publica. Responsabilitatea autoritatilor fata de alocarea contractelor de publicitate constituie un al treilea obiectiv al prezentului raport. Atitudinea mass-media, in special cea din comunitatile mijlocii si mici, fata de alocarea publicitatii publice este un alt punct de interes.

Raportul se bazeaza pe o serie de vizite de monitorizare intreprinse in opt din cele 41 de judete ale Romaniei, dupa cum urmeaza: Bacau, Cluj, Galati, Harghita, Hunedoara, Mures, Tulcea si Vrancea.

Proiectul a fost  finanțat de Open Society Justice Intitiative.

Tags: , , ,